Sunday 20 January 2013

Sumber Protein Terbaik - Energizing Soy Protein (ESP)


Anda mungkin tahu anda perlu makan protein, tetapi untuk apa? 
Manfaat protein untuk tubuh sangat besar. Kandungan protein dalam tubuh manusia mencapai sehingga 1/6 daripada berat tubuh manusia. Protein sangat penting untuk perkembangan setiap sel dalam tubuh dan juga untuk menjaga kekebalan tubuh. Pengambilan protein yang cukup amat penting dalam pertumbuhan dan ia juga boleh membantu dalam proses penyembuhan luka,  penghasilan sel hingga mengatur kerja hormon dan enzim dalam tubuh. Protein membina, mengekalkan, dan menggantikan tisu di dalam badan kita. Otot, organ-organ, dan sistem imun kebanyakannya terdiri daripada protein.
Apabila kita makan makanan yang mengandungi protein, jus pencernaan di dalam perut dan usus akan memecahkan protein dalam makanan kepada unit-unit asas, yang dipanggil asid aminoAsid amino-asid amino ini akan bergabung untuk membina beribu-ribu protein yang berbeza. Saintis telah mendapati banyak asid amino yang berbeza dalam protein, tetapi 22 daripadanya adalah sangat penting kepada kesihatan manusia.
Daripada 22 jenis asid amino ini, badan kita hanya boleh menghasilkan 13 jenis asid amino sahaja. Baki 9 asid amino lagi boleh didapati dengan pengambilan makanan yang kaya dengan protein. 



Anda mungkin pernah mendengar tentang makanan berasaskan soya  termasuk dakwaan bahawa soya mencegah penyakit seperti kanser dan penyakit jantung. Jadi apa cerita sebenar mengenai soya?
Soya, kacang serba boleh adalah sumber yang baik untuk membekalkan kesemua asid amino yang diperlukan tubuh. Soya menjadi pilihan istimewa kerana ia adalah sumber protein yang besar dan mengandungi nutrien penting lain seperti serat, vitamin B, Omega 3  dan  lemak tidak tepu (unsaturated fat). Makanan yang mengandungi protein soya juga dijadikan sebagai alternatif yang sihat untuk daging dan produk haiwan lain yang mengandungi kolesterol dan lemak tepu (saturated fat)
ESP - Protein Soya Lengkap dengan 22 Jenis Asid Amino Penting

Energizing Soy Protein ini diiktiraf di seluruh dunia dan mempunyai kajian klinikal yang sangat komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi. Kacang soya yang digunakan dalam penghasilan ESP adalah organik,  tidak mengandungi GMO (Genitically Modified Organism). Setiap 850g ( 1 canister ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya yang boleh memberi tenaga segera dan bertahan lama.
Protein yang terhasil dari 3 sudu besar ESP adalah bersamaan dengan :                                                                                     2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu
Siapa yang perlu kepada ESP??  Semua peringkat golongan sebenarnya kerana sel-sel tubuh kita sentiasa mengalami proses kelahiran dan kematian. Untuk mendapatkan sel yang sihat maka keperluan protein yang cukup dan berkualiti amatlah penting.
Saya dan ESP
Semasa menyusu anak, ESP sangat-sangat membantu semasa proses penghasilan susu badan.Seperti yang diketahui komposisi utama susu ibu adalah kalsium dan protein, maka sangat bertepatan bagi ibu-ibu untuk mengambil ESP sebagai 'BAJA' untuk menghasilkan susu yang hebat yakni banyak dan berkualiti dengan izinNYA.
Saya juga menyukai ESP dari aspek pembentukan sel yang sihat. Benar, ESP telah mengurangkan kesan pigmentasi yang saya alami dan kulit terasa lebih anjal.
Sarapan pagi saya sebelum ke klinik

ESP dulu sebelum tidur


Untuk pertanyaan dan pesanan, sila hubungi saya melalui :
call/sms / whatsapp : 019-7360788
emel : ndsak82@gmail.com



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...