Friday 28 June 2013

Mengapa Koenzim Q10 Penting Untuk Tubuh Kita??

CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita. Ia lebih banyak ditemui didalam organ-organ yang bekerja lebih keras seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.

CoQ10 amat penting bagi jutaan sel tubuh bagi menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi. Untuk menghasilkan tenaga ini, sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan. Nutrien ini kemudiannya terurai dan ditukarkan kepada tenaga. Proses ini memerlukan kehadiran CoQ10 sebagai pencetus tenaga.Proses penghasilan tenaga ini berulang beribu kali setiap saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan seterusnya membenarkan organ-organ tubuh lain berfungsi. Tanpa CoQ10, sel-sel tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh tidak dapat berfungsi dengan baik bagi menyokong kehidupan.





CoQ10 disahkan dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh badan. CoQ10 juga menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah yang sihat/normal.

Selain itu CoQ10 juga bertindak sebagai antioksidan dan membantu melindungi arteri dari mendakan kolesterol atau lipoprotein berkepekatan rendah (LDL).

Untuk mendapatkan manfaat ini, Shaklee telah memperkenal CoQ10 atau lebih dikenali sebagai CoQHealth Plus. Produk ini mengandungi kesemua unsur semulajadi daripada 28mg CoQ10 dengan vitamin E dan ekstrak teh hijau yang didatangkan di dalam satu kapsul.



Hubungi saya jika ingin mendapatkan produk ini buat diri anda atau keluarga. Pastinya konsultasi yang terbaik akan diberikan kepada anda


Untuk pertanyaan dan pesanan, sila hubungi saya melalui :
call/sms / whatsapp : 019-7360788
emel : ndsak82@gmail.com





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...