Friday 28 September 2012

Raja Segala Tumbuhan


Alfalfa merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih 2500 tahun dan dikenalpasti sebagai tumbuhan yang kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.
Alfalfa kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin dan 8 enzim. 

Antara manfaat alfalfa yang telah dikenalpasti adalah :

* Mencuci hati, darah dan usus  -  Ia bersifat alkali justeru boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin badan, membersihkan hati, kolon, dan darah.
* Melawan alahan  -  Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap dan bau badan.
* Baik untuk perubahan patologi dalam usus dan perut  -  Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
* Menyingkirkan lemak dan kolesterol  -  Kajian klinikal terbukti bahawa alfalfa boleh mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.
* Melegakan keletihan
* Mencegah atritis

Shaklee Alfalfa Complex
Shaklee alfalfa (Medicago sativa) ditanam secara organik. Bebas dari pestisid dan menggunakan baja bebas kimia. Medicago sativa memiliki gred yang tertinggi di kalangan tumbuhan alfalfa.  Daun alfalfa shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfalfa yang kaya dengan klorofil dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.

Pengalaman saya mengambil alfalfa sepanjang penyusuan amatlah memuaskan. Ternyata, susu yang dihasilkan lebih banyak dari biasa dan lebih pekat. Susu yang terhasil kelihatan agak kehijauan sedikit tetapi itu tidak manjadi masalah kepada anak. 

Didatangkan dengan 2 pembungkusan seperti berikut :
 Alfalfa (330 biji) - RM53.75 (EM) 
Alfalfa (700 biji)  - RM 97.50 (EM)

Untuk pertanyaan dan pesanan, sila hubungi saya melalui :
call/sms : 019-7360788
emel : ndsak82@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...