Saturday 8 February 2014

Flabby arm saya sudah gone!!!!


Flabby Arm... tak cantik kan. Walaupun orang tak nampak tapi hati tetap rasa tak best.

Flabby arm terjadi atas beberapa sebab:

1) Lambakan lemak di sekitar lengan
2) Atropi - bila otot-otot lengan tak digunakan secara aktif, maka ia akan jadi lembik dan berlemak

Saya menggunakan dumbell untuk toning semula otot-otot terutama dibahagian lengan dan peha. Selain itu, ESP menjadi pilihan saya untuk menggalakkan pembaikan otot. Seperti membina sebuah bangunan, kita memerlukan bahan-bahan yang betul untuk mengukuhkan bangunan yang kita bina. Sama juga halnya dalam muscle toning. Protein adalah bahan utama untuk membina otot. Maka pengambilan yang betul perlu dipertimbangkan.

Biasanya saya akan minum 2 sudu ESP bersama 1 sudu Performance Drink 1 jam sebelum sesi aerobik. Rasionalnya adalah agar otot-otot dapat dibekalkan dengan nutrien protein yang secukupnya sepanjang sesi aerobik. Apabila protein mencukupi, otot-otot yang rosak juga dapat dibaiki dengan cepat lalu menghasilkan otot yang lebih kenyal dan elastik.

Performance drink pula untuk mengelakkan kehilangan air dari badan secara drastik. 

Dua bulan sesi aerobik, saya berjaya kecilkan lengan kiri dan kanan sebanyak 2 inci. Manakala peha pula mengecil sebanyak 5 inci !! Lengan juga dah tak lembik lagi dan terasa otot-otot lebih kenyal dan anjal.

So, kepada yang nak dapatkan lengan dan peha yang cantik rajin-rajinla buat senaman yang disyorkan beserta pengambilan protein yang berkualiti.

Nak tau lebih lanjut, hubungi saya ok.

Untuk pertanyaan dan pesanan, sila hubungi saya melalui :
call/sms / whatsapp : 019-7360788
FB : Ilham Vitahealthemel : ndsak82@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...