Saturday 8 February 2014

Bintik Putih Bawah Mata Petanda Kolesterol Tinggi


Pernah tak anda perasan ada bintik-bintik putih di bawah mata anda?? 

Saya pernah mengalaminya suatu ketika dulu. Pada mulanya saya hanya fikir itu sekadar masalah kulit, tambahan pula tekstur kulit saya memang agak oily. Suatu hari tergerak hati nak buat blood test di klinik. Terkejut sungguh bila lihat total kolesterol saya mencecah 6.1!!! sangat tinggi.Trigliseride pula dah hampir border line

Saya mula search info tentang high cholesterol level di internet. Lahai rupanya bintik bawah mata tu antara petanda kolesterol tinggi dalam badan. 

Oh, tak boleh jadi ni. Saya mesti buat sesuatu. Saya mula terfikirkan Omega Guard yang ada dalam almari vitamin saya. Sebelum ni Omega Guard tu hanya untuk anak-anak dan suami sahaja. 

Saya mula amalkan Omega Guard 2 biji setiap hari selepas lunch. Selain itu, jika saya makan makanan yang tinggi kandungan lemak, saya akan pastikan ambil 2 biji garlic. Garlic ini berfungsi untuk mencairkan darah.

Minggu lepas saya repeat semula blood test. Alhamdulilah, total kolesterol saya dah turun kepada 5.1. Trigliseride juga dah rendah. Semalam saya baru perasan bintik putih bawah mata pun dah makin mengecil dan makin kurang. Alhamdulilah!!!


Blood test yang terkini.. Lihat yang garis merah tu. kolesterol dah turun dari 6.1 ke 5.1
trigleseride pula dah low :)


Lepas ni memang kena pastikan Omega Guard diambil secara konsisten. Kolesterol saya masih belum cantik, tapi sekurang-kurangnya taklah tinggi macam dulu lagi. 


Untuk pertanyaan dan pesanan, sila hubungi saya melalui :
call/sms / whatsapp : 019-7360788
emel : ndsak82@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...